12 stycznia 2014

Chleb na drożdżach

Chleb na drożdżach,
czyli domowo i zdrowo.


Przepis na ten chleb na drożdżach mam od mojej szwagierki. Chleb robi się szybko, a jest pyszny! Wystarczy forma do keksa i piekarnik. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 1/2 kg mąki pszenno-razowej
  • 0,5 l letniej wody przygotowanej
  • 1/2 łyżki soli
  • 25 g drożdży
  • 1/4 szklanki siemia lnianego
  • 1/2 szklanki otrębów pszennych
  • 2 łyżki pestek ze słonecznika
  • 2 łyżki pestek z dyni

Na początku, połowę porcji mąki wsypałam do miski, na środku rozgarnęłam i w to miejsce pokruszyłam drożdże. Następnie, drożdże trochę podlałam wodą i lekko wymieszałam z odrobiną mąki. Odstawiłam na 10 minut, aż drożdże się trochę "ruszyły". Następnie wszystko razem wymieszałam. Dodałam sól oraz resztę mąki i wody. Wszystko razem wymieszałam i dodałam siemię lniane, otręby pszenne oraz pestki ze słonecznika i dyni. Ciasto dobrze wyrobiłam, aby wszystkie składniki się połączyły. Formę na keks wymiarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia. W tak przygotowanej formie wyłożyłam ciasto na chleb. Odstawiłam ciasto na 1 h przykryte ścierką, aby wyrosło. Następnie piekłam 1 h w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz